LOGOPEDSKA (RE)HABILITACIJA
Korisnici Centra, osim obrazovnim sadržajima prilagođenim individualnim potrebama i mogućnostima svakog učenika, obuhvaćeni su i kompleksnim rehabilitacijskim postupcima, a jedan od njih je i logopedska (re)habilitacija.
Oblik, način provođenja i trajanje logopedske seanse u potpunosti su podređeni potrebama korisnika.
Osim direktnog rada s korisnicima,velika važnost se pridaje i savjetodavnom radu s roditeljima, nastavnicima, odgajateljima, korisnicima i ostalima.
CILJ logopedske (re)habilitacije je rad na postizanju više, ili održavanju postignute, razine govorno – jezične komunikacije u svrhu što boljeg samoostvarenja korisnika.
STRUKTURA KORISNIKA
Strukturu korisnika logopedske (re)habilitacije čine učenici i korisnici Centra,a njezino provođenje se oslanja na školske i ostale eukacijsko rehabilitacijske i/ili medicinske tretmane u koje je svaki od učenika uključen.
Oni učenici kojima je logopedska (re)habilitacija potrebna u istu se i uključuju te se ona provodi kontinuirano kroz cijelo razdoblje školovanja korisnika i to u trajanju od najmanje dva puta tjedno po 30 minuta.
Oblik logopedske (re)habilitacije je individualni i grupni.
GOVORNO – JEZIČNE TEŠKOĆE S KOJIMA SE NAJČEŠĆE SUSREĆEMO
MOTORIČKE SMETNJE GOVORA
Najčešći oblici motoričkih smetnji govora su: dizartrije, oralne i verbalne apraksije, anartrije i dr. Logopedska( re)habilitacija u ovom slučaju uključuje rad na održavanju postignute govorno – motoričke razine, vježbama relaksacije govornog aparata, najčešće u kombinaciji s kompleksnim tretmanom teškoća učenja.
AFAZIJE
Logopedska (re)habilitacija se formira ovisno o kliničkoj slici koja se kao posljedica afazija razvila.
POREMEĆAJI FLUENTNOSTI GOVORA
Poremećaji se tretiraju odgovarajućim tehnikama za poboljšanje tečnosti govora.
Nakon savladavanja kompenzatornih tehnika oblikovanja, iste se uvježbavaju u svakodnevnim situacijama, a krajnji je cilj automatizacija i poboljšanje tečnosti govora.
TEŠKOĆE UČENJA
Kod teškoća učenja radi se na sljedećim područjima:
- rad na ublažavanju/kompenzaciji jezičnih teškoća
- rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća čitanja
- rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća pisanja
- rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća pamćenja- poticanje što boljeg funkcioniranja radne memorije
- rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća logičkog zaključivanja
- rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća izvlačenja i prepoznavanja bitnoga
- rad na ublažavanju/kompenzaciji teškoća u vidu akalkulije i diskalkulije
- rad na prilagodbi i/ili savjetovanju stručnog kadra o načinu prilagodbe školske građe radi lakšeg savladavanja školskog gradiva
- ostalo
Osim navedenih smetnji česte su i dodatne teškoće kao što je npr. oštećenje sluha gdje se onda, logično, kombinira i tretiranje istih smetnji .
METODE KOJE KORISTIMO
U radu se kombiniraju razne metode (re)habilitacije ovisno o individualnim potrebama svakog korisnika.
Naši korisnici imaju mogućnost ukoliko je to potrebno usvajati metode nadomjesne komunikacije.