Socijalni radnik je stručnjak koji prati korisnika od njegovog prijema u ustanovu do povratka u obitelj
Direktni rad socijalnog radnika obuhvaća individualni i grupni rad s korisnicima, a obuhvaća slijedeće poslove:
- Prijem i otpust korisnika
- upoznavanje s potencijalnim korisnikom i razgledavanje ustanove po zahtjevu
- pripreme korisnika za useljenje u Dom (upoznavanje korisnika i obitelji s ustanovom, pravilima i uslugama doma)
- prijem korisnika i intervju s korisnikom, obitelji
2. Opservacija (u svrhu utvrđivanja stanja, odnosno izrade individualnog plana)
- praćenje radi utvrđivanja stanja
- utvrđivanje stupnja potrebne podrške
- Socijalizacija - individualni i grupni rad s korisnicima
- upoznavanje korisnika s novom sredinom, te pomoć pri uključivanju
- praćenje razdoblja adaptacije (podrška i pružanje pomoći)
- pomoć pri zadovoljavanju svakodnevnih potreba
- pomoć pri rješavanju konfliktnih i drugih kriznih situacija
- iniciranje primjene potrebnih oblika zaštite
- pomoć u ostvarivanju različitih prava
- pomoć u održavanju, razvijanju i unapređenju socijalnih veza u ustanovi i izvan ustanove
- primjena različitih metoda podrške u svrhu usmjeravanja i osposobljavanja za rješavanje problema
Socijalni radnici su stručnjaci koji u sastavu različitih profila stručnih radnika svojim integrativnim pristupom povezuju sve stručne osobe koje rade s korisnikom. Suradnja s drugim stručnim radnicima služi pravilnom planiranju, provedbi i evaluaciji tretmana za svakog učenika/korisnika, dok o kvalitetnoj suradnji s roditeljima/skrbnicima ovisi uspješnost tretmana svakog učenika/korisnika. Ukratko uspješna socijalna inkluzija korisnika uvelike ovisi o suradnji svih stručnjaka koji rade na tom iznimno važnom i odgovornom poslu te roditeljima/skrbnicima.
Kontinuirano sudjeluju i u provođenju raznih projekata koji imaju za cilj unaprjeđenje rada Centra.
Važno je naglasiti da se socijalnom radniku korisnik i roditelji/skrbnik mogu slobodno obratiti u svakoj situaciji. Ako problem nije u njegovoj domeni rada, socijalni radnik savjetuje, upućuje i pomaže korisniku i roditelju/skrbniku koji ne može sam rješavati životno važne situacije. Zbog učestalih promjena zakona koji reguliraju socijalna prava korisnika s tjelesnim oštećenjima roditelji/skrbnici su zbunjeni i frustrirani. Ne snalaze se i često traže savjete socijalnog radnika u ustanovi. Veliki dio radnog vremena u ustanovi proguta administriranje i svakodnevna operativa.
U Centru rade socijalne radnice koje su učenicima/korisnicima, roditeljima/skrbnicima i vanjskim suradnicima dostupne radnim danom od 9-18:30 sati.